середа, 9 грудня 2015 р.

Інтегроване заняття з теми "Природа навколо нас"

Созонівський НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів -
дошкільний навчальний заклад»





Методична розробка інтегрованого заняття з теми «Природа навколо нас»
для членів гуртка
«Юні друзі природи»



Керівник гуртка
Сібіберт І.В.



Мета та завдання: поглиблення знань дітей про рослинний світ; виховання любові й дбайливого ставлення до природи; узагальнення знань та навичок з проблеми збереження й зміцнення здоров’я як найбільшого багатства людини; виховувати культуру здорового способу життя.
Обладнання: малюнки квітів, картки для індивідуальної роботи, ілюстрації, де зображені діти, які піклуються про своє здоров’я, схеми, проектор, магнітофон.
Хід заняття
І. Організація учнів до заняття.
Ми всі веселі і кмітливі,
Серйозні і непустотливі,
Допитливі, цікаві, чемні.
У розмові з старшими приємні.
Ми всі любимо природу:
Турбуємось про чисту воду,
Дерева, квіти доглядаємо,
Вдома старшим помагаємо.
Гілочок ми не ламаємо,
Взимку про пташок ми дбаємо.
Жарти любимо і сміх,
Тут ви бачите нас всіх.
Психоформула.
Який у вас настрій? Передайте виразом обличчя. Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришем.
За виразом обличчя я бачу, що все гаразд і загальний наш настрій можна показати так:
(задоволення)
Я бажаю, щоб такий настрій був у нас до кінця уроку.
ІІ. Актуалізація знань.
Вчитель.    Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну Здоров’я, в країну Рослин.
Про те, що пізнаєм – розкажемо всім.
Рукою легенько я лиш махну
І в подорож чудову вас всіх поведу.
ІІІ. Повідомлення теми і мети.
Сьогодні ми з вами перегорнемо сторінки природознавства. Немає такого куточка на Землі, хоч трохи придатного до життя, в якому не було б рослин. Вони живуть у найбільших глибинах океану, зустрічаються на найвищих горах, пристосувались до низьких температур Арктики і Антарктиди та спеки і безводдя пустель і напівпустель.
Рослини будуть головними героями сьогоднішнього уроку. Ви будете разом з ними виконувати поставлені завдання.
ІV. Основна частина.
1. Сторінками природознавства.
Завдання 1. Мохи.
Оживе, хоч і засох,
Лісова рослина...(Мох).
Довідкове бюро. Мохи ростуть у темних вологих лісах і болотах. В Україні ростуть зозулин льон і сфагнум. Замість плодів насіння на верхівці стебла мохів є коробочка, в якій утворюються дрібні коричневі спори. Коли вони дозрівають, то висипаються з коробочок, потрапляючи на вологий ґрунт, проростають і утворюють нові рослини.
Вікторина від мохів.
Що таке здоровий спосіб життя?
Чи потрібно під час хвороби звертатися до лікаря?
Як можна загартовувати свій організм?
Завдання 2. Ромашка.
А квіточка моя – це сонечка сестра.
Від сонечка жовтого
Йдуть білі пелюстки.
Царівна я між травами
Й мене так любиш ти.
Яка це рослина? (Ромашка).
Довідкове бюро. (Корисні поради дає дівчинка у костюмі «ромашки»).
Відваром ромашки полощуть горло. У ньому купають немовлят. У народі ромашку називають ще й рум’янком.
Продовж прислів’я:
Хто день починає з зарядки, у того здоров’я… (в порядку).
Найбільше щастя у житті – …(здоров’я).
У здорової людини гарний…(настрій).
Здоров’я – найдорожчий… (скарб).
Багато ходити – довго …(жити).
Завдання 3. Звіробій.
Довідкове бюро. Звіробій – здавна входить до складу лікувальних сумішей, що їх використовують для очищення нирок і легенів. Назва звіробою походить від тюрського слова «джерембай», що означає – зцілитель ран.
Індивідуальна робота «Самооцінка». (Діти на листочках виконують завдання, а потім за бажанням зачитують свої відповіді).
Коли я виросту великим, буду:
- розумним (якщо….);
- здоровим (якщо…);
- з красивою поставою (якщо…);
- з білосніжними зубами (якщо….).
Фізкульхвилинка. (Вчитель проговорює вірш, а учні виконують рухи).
Трава низенька – низенька. (Діти роблять присідання).
Дерева високі – високі. (Піднімають руки вгору).
Вітер дерева колише – гойдає. (Обертаються).
То направо, то наліво нахиляє. (Нахиляються вправо, вліво).
То вгору, то назад. (Тягнуться вгору за руками, потім відхиляються назад).
То вниз нагинає. (Нахиляються вперед).
Птахи летять – відлітають (Махають руками – «крилами»).
А учні тихенько за парти сідають (Сідають за парти).
Завдання 4. Чистотіл.
Бородавки зчистить з тіл,
Звідси й назва –…(Чистотіл).
Довідкове бюро (Учні повідомляють підготовлені ними довідки).
Чистотіл – багаторічна трав’яниста рослина, бур’ян з жовтими квітками й стеблом, що виділяє, коли його переламати, жовто-оранжевий молочний сік. Цю рослину в народі ще називають бородавником, адамовим ребром, ластовинним зіллям, прозорником тощо. Росте біля будівель, огорож і серед чагарників, а часто й на городах та в садах.
З лікувальною метою використовують усе стебло з корінням. Ліки з чистотілу широко застосовують у народній медицині різних країн.
Рослина затримує ріст деяких злоякісних пухлин, зменшує і заспокоює болі, загоює рани, виводить бородавки та мозолі, припиняє судоми та спазми.
Гра від чистотілу «Розсипанка».
Вчитель. У вас на партах на листочках фрагменти слів. Треба їх зібрати у речення і прочитати прислів’я. Як ви їх розумієте?
*    Час жаліти не варто на веселі жарти.
*    Жарт на хвилину, а заряджає на годину.
               
Завдання 5. Сон-трава.
Довідкове бюро. Простріл або сон-траву вважають оберегом від усякого чаклунства і лихого ока. Його соком навіть обробляли списи, щоб відігнати темну силу. До того ж вірили, що квітка сприяє загоєнню ран, отриманих у боях.
2. Колективна вправа «Моє здоров’я». (Створення квітки).
Учні у мікрогрупах обговорюють одну з «пелюсток». На окремому аркуші вони створюють невеликий колаж із віршів, малюнків, прислів’їв, які розкладені на окремому столі та розкривають дану тему.
Представник учнівської групи прикріплює обрану «пелюстку» на дошці до «серединки» і презентує колаж своєї групи, де розкривають своє розуміння даного надпису.
3. Релаксаційна пауза. (Тихо звучить музика).
Вчитель. А зараз, заплющивши очі, уявіть себе у найпрекраснішому місці на землі. Це велика квітуча галявина, на якій зелена трава. Ви відчуваєте, як ноги ступають по ранковій росі, як тіло огортає ранкова прохолода. Повіває ніжний вітерець, і вам хочеться бути тут, серед цієї краси. Вдихніть глибше свіже повітря. Чуєте якісь звуки? Може, це шумлять дерева чи співають пташки, а може, ви, чуєте як звучить тиша? Залишайтесь серед цього прекрасного буяння природи, і відчувайте як у вас вливаються нові сили…
А тепер, розплющивши очі, повільно озирніться довкола. Спробуйте зберегти свіжість, бадьорість і гарний настрій до кінця дня.
V. Підсумок уроку.
От і завершується наш урок. Пригадаймо ще раз, які рослини провели з нами урок.
Пропоную вам переглянути фоторепортаж про чудові природні куточки нашого району, створений учнями нашої школи, де ви впізнаєте й рослини, про які ми говорили на нашому уроці. (Перегляд слайдів, ілюстрацій).
Вправа «Мікрофон».
·   Які завдання вам сподобалися найбільше?
·   Які завдання було виконати важко?
·   Що ви робитимете, щоб бути здоровими?

Література:
1.     Байбара Т.М. Я і Україна : Підручник для 4 кл. [Текст] / Т.М. Барбара. – К. : Форум, 2004. – 176 с.
2.     Верес О. Зелена неділя [Текст] / О.Верес. – К : Освіта, 1993.
3.     Нестандартні уроки в початковій школі [Текст]. – К. : Видав. дім «Шкільний світ», 2006. – (Б-ка «Шкільного світу»)
4.     Сценарії екологічних заходів[Текст] /. – Харків : Вид. група «Основа», 2006.




Немає коментарів:

Дописати коментар